Почему меня называют certificate collector…

Мой CELTA-тьютор однажды назвал меня certificate collector, и это почетное звание так ко мне и прилипло…
Поэтому приходится ему соответствовать.
Высшее образование:
• 2011-2015 M.A. in Bilingualism and English Linguistics (double majors), Stockholm University, Sweden.
• 2010-2012 M. A. in European Languages and Cultures (Euroculture), with Distinction, Uppsala University, Sweden/ Olomouc University, Czech Republic, Erasmus Mundus scholarship of Excellence granted by the European Commission.
• 2009-2010 Masters course in English and General Linguistics, Russian State University for the Humanities, Moscow; pass with distinction, no degree awarded.
• 2001-2006 Diploma in European Languages (Major in German), Moscow State Linguistic University, Russia.
Сертификаты, курсы, повышение квалификации:
• Delta Module 3 - in progress - 2019;
• Delta Module 2 - Pass with Merit — 2018;
• Delta Module 1 - Pass with Merit - 2017;
• Teaching and Testing Spoken English (NILE, Norwich, UK) - 2017;
• Testing, Assessment and Evaluation (NILE, Norwich, UK) - Distinction, 2017;
• Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE), Pass "B", 2016;
• Cambridge Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA), Pass with Merit (2015);
• Cambridge Certificate in Advanced English, Pass "A" (2015);
• IELTS 8 (8.5/8/8/8) (2010)
• International House Certificate in Advanced Methodology (IH CAM, London, 2017) (Продвинутый курс по методике преподавания для опытных учителей).
• Интенсивный 40-часовой курс по лексической методике преподавания английского с Hugh Dellar (London Language Lab, 2016).
• Teaching Knowledge Test (TKT), все модули сданы с отличием (2015-2016 гг.):
• TKT Module 1 – Language and background to language learning and teaching («Система языка и основы теории овладения языком и преподавания»);
• TKT Module 2 – Lesson planning and use of resources for language teaching («Планирование урока и использование дополнительных ресурсов»);
• TKT Module 3 – Managing the teaching and learning process («Ведение урока»);
• TKT KAL – Knowledge About language («Знания в области лингвистики – фонологии, лексикологии, грамматики, дискурса»);
• TKT CLIL – Content and Language Integrated Learning («Предметно-языковое интегрированное обучение», изучение предмета посредством иностранного языка и иностранного языка через преподаваемый предмет).
• Курс повышения квалификации преподавателей английского языка по подготовке к ЕГЭ, Language Link (2014 г.).
• Курсы повышения квалификации преподавателей английского языка Lesson Planning, Language Link (2008 г.).
• TestDaF (оценка 5/5/5/5, максимальная, 2007 г.) – немецкий язык;
• Svenska A (оценка MVG, максимальная) – шведский язык.
Стажировки:
• University of Iceland (2015 г.).
• University of the Faroe Islands (2014 г.),
• University of Tromsø, Norway (2013 г.),
• Санкт-Петербургский институт лингвистических, когнитивных и культурологических исследований (NYI) (2012 г.),
• University of Göttingen, Germany (2011),
• Free University Berlin, Germany (2006 г.).
Список научных публикаций и докладов на научных конференциях:
• Acquisition and use of emotion words in L2 Swedish speakers among L1 Russians (Stockholm University, 2015 г.); «Освоение и использование эмотивного лексикона шведского языка как иностранного у русскоговорящих» (диссертация, Стокгольмский университет);
• Multilingual Europe: Attitudes and Motivation in Second Foreign Language Learning. A Study of Swedish University Students of German (2012 г.); Manuscript presented at the Seminar for first and second language acquisition (Uppsala University);
• «Многоязычная Европа: отношение и мотивация при изучении второго иностранного языка. Исследование изучающих немецкий язык в университетах Швеции»; Рукопись диссертации, представленной на конференции по изучении языков (Университет г. Уппсала, Швеция);
• Common Lingua Franca in Europe: In Search for a Communicative Compromise. Is English the best choice? Euroculture Intensive Programme (Göttingen University, 2011 г.);
• «Общий язык для Европы: в поисках коммуникативного компромисса. Действительно ли английский – это лучший выбор?»; Презентация исследования и публикация в Euroculture Intensive Programme (Университет г. Гёттингена, Германия).
Список моих выступлений на конференциях:
• 2021 Revision of Vocabulary: 5 key strategies. Far Eastern English Teachers Association (FEELTA) Conference.
• 2020 Как найти свою нишу? Dmitry Nikitin's School Conference for Freelancers.
• 2020 Парная и групповая работа на онлайн-уроке. Dmitry Nikitin's School Owner Support Group Conference.
• 2020 Revision and Recycling of Vocabulary. PRO English Conference.
• 2020 Преподавание онлайн: работа в парах и мини-группах. Teacher-Switcher Conference
• 2020 Revision and Recycling of Vocabulary. BKC-Ih Teacher Trainer Conference.
• 2019 Effective reading to expand your vocabulary in an exam course. Trendy English 8
• 2019 Receptive and Productive Vocabulary. Cambridge Teacher's Day.
• 2019 Is it possible to reach native proficiency in a foreign language? Plenary. Skyteach.
• 2019 Revision and Recycling. Trendy English St. Pete
• 2019 Delta webinar series. Skyteach online.
• 2018 Teaching Groups Online. Workshop. Trendy English 7
• 2018 Aiming for Speaking Success. Rebooting Speaking Activities. A Cup of TEAching.
• 2018 Motivating Learners to Sound more natural in Conversations. TrendyEnglish St. Pete
• 2018 Teaching and Learning Vocabulary for CAE. Macmillan Optimise conference
• 2018 Teaching Vocabulary at Advanced levels. English Teachers Upgrade webinar
• 2017 Features of Spoken Language and How to Teach them. DonELTA conference
• 2017 How to Use Past Papers to Predict Performance? Macmillan Russia webinar
• 2017 How to Work with Students' Expectations in an Exam Preparation Course. Skyteach.
• 2012 Attitudes and Motivation in Second Foreign Language Learning. Uppsala University.
• 2011 Common Lingua Franca in Europe: In Search for a Communicative Compromise. Göttingen University.